Saç Bakım Rutini

Herkese Merhabalar :)

Sağlıklı,güzel,ışıltılı saçlara sahip olmak hepimizin hayali. Ancak saçımız için kullandığımız kimyasallar saçımızın yıpranmasına,eski güzelliğini ve canlılığını kaybetmesine,saçın matlaşmasına neden oluyor.Günlük hayatımızda çoğumuz saçımız için oldukça zararlı olan,yüksek ısıda saç şekillendiricilerini kullanıyoruz.Bir de saçımız boyalıysa ekstra iki kat daha bakım istiyor. Bu durumda biz de saçımızı onarmayı,canlılık katmayı,parlamasını sağlamayı vadeden saç bakım ürünlerine yöneliyoruz. Bu yazıda sizlere duş öncesinde ve duş sırasında kullandığım saç bakım ürünlerimden bahsedeceğim. Duş sonrası kullandığım saç bakım ürünlerini ise bir başka yazıya sakladım :)

Saç bakımı



Saç bakımı

İnce telli saçlarım var ve kuru saç uçlarına sahibim.Ürünlerimi bu saç tipime uygun olarak seçmeye çalışıyorum.

John Frieda Sheer Blonde Sarı Saçlara Güneş Işıltısı İçin Şampuan : Bu seriyi gerçekten çok seviyorum.Sarı saçlara yaz güneşi gibi ışıltılı bir etki ile saçları aydınlatmaya yardımcı olmayı vadeden bu ürün saçlara sağlıklı görüntüsünü ve hissini geri kazandırmayı desteklediğini söylüyor.Peki gerçekten saça bu ışıltıyı veriyor mu ? Sarı saç rengini kullananlar bilir,saçlarımız zamanla o eski ışıltısını,canlılığını kaybediyor,matlaşıyor.Bu şampuan gerçekten vaadini yerine getiriyor ve saçı canlandırıyor.İki-üç kullanımdan sonra etkisini kesinlikle saçlarınızda hissediyorsunuz.

Parlak saçlara sahip olmayı hep isteyen biri olarak bu şampuanı çok seviyorum ve dört-beş kutu bitirmişimdir. Üzerinde Amonyak ve Peroksit içermediği yazıyor.Bu şampuan aynı zamanda saç rengini de bir-iki ton kadar açıyor.(Tabi saçlarınız açık renkse) Bu serinin kahverengi saçlara özel olanı da var.Saçlarınız koyu renkse onu da deneyebilirsiniz.Bu şampuan bittikten sonra büyük bir hata yaparak John Frieda'nın Hacim veren şampuanını aldım ve onu kullanmaya başladım.

John Frieda Dokunalası ve Hacimli Saçlar İçin Şampuan : Sheer Blonde serisinden her ne kadar memnun kaldıysam bu şampuandan da o kadar nefret ettim.İnce telli,sönük saçlara hacim kazandırmayı vadediyor. Öncelikle ne zaman bu şampuanı kullansam saçım dökülmeye başladı.Saçımı sertleştirdi ve zor taranmasını sağladı. Ve zaten elektriklenen saçlarımı daha da elektriklendirdi.Hacim veriyor ancak bunu saçı sertleştirerek,elektiriklenmesini sağlayarak yapıyor.Kendisiyle yıldızımız malesef ki barışmadı. Biraz zorlanacağımı bilsem de yine de bitene kadar kullanacağım.

Saç bakımı

Urban Care Natural's İntense Keratin Saç Bakım Kremi : Saçlarım kuru olduğu için duş sırasında hem saç bakım kremi,hem saç bakım maskesi kullanıyorum. Bu saç bakım kremi saçın temel yapı taşı olan Keratin içeriyor.Aşırı yıpranmış, kuru saçlara saçın yeniden yapılanmasını sağlamayı ve saçtaki hasarın onarılmasına yardımcı olmayı vadediyor. Sürdüğünüz anda saçı kesinlikle yumuşatıyor ve kolay taranmasını sağlıyor. Bu saç kremini sadece saçlarımın uç kısımlarına uyguluyorum eğer saçımın boy kısımlarına da uygularsam malesef ki saçları yağlandırıyor.Ürün Paraben içermiyor.

Hask Coconut Monoi Oil Besleyici Saç Bakım Kremi : Urban Care Keratin saç kremim bitmeye yaklaşmışken Gratiselere yeni gelen Hask markasını denemek istediğim için bu saç kremini aldım ve dayanamayıp kullanmaya başladım. İçeriğindeki yumuşatıcı Monoi yağı, Tahiti gerdanyaları karışımı ve hindistan cevizi yağı ile saçı nemlendirip, güçlendirmeyi,en cansız ve yıpranmış saçları bile yumuşacık,güçlü,pürüzsüz,kolay taranır hale getirmeyi vadediyor.Vaatleri gerçekten çok güzel değil mi ? Henüz kendisini üç kere kullandım.Hindistan cevizi kokularına bayılan biri olarak kokusuna bayıldım.Saçı yumuşatması,parlatması,canlı göstermesi şuanlık en sevdiğim yönleri oldu.İyice kullanıp deneyimledikten sonra blogda yazısını yazmak istiyorum kesinlikle.


Saç bakımı


Gliss Ultimate Repair Saç Maskesi : Gliss'in saç maskelerini çok başarılı buluyorum.Bu da Keratin içeren bir ürün.Saçı yumuşatıyor,saç uçlarındaki kırık görüntüyü azaltıyor.Daimi olarak kullandığım nadir saç ürünlerinden kendisi.Duş sırasında şampuan ve saç kremini uyguladıktan sonra saç uçlarıma masaj şeklinde uyguluyorum.5 dakika bekleyip saçlarımı duruluyorum.

Saç bakımı

Otacı Argan Saç Bakım Yağı : Bu saç bakım yağı mat,cansız,ısıdan zarar görmüş saçları toparlamayı vadediyor.Haftada 1 uygulanıyor saçta 1 saat bekletiliyor.Kullandığım süre içinde ben bu saç bakım yağının aman aman bir faydasını görmedim.Kendi oluşturduğum hindistan cevizi yağı,badem yağı,susam yağı,menekşe yağı,ceviz yağı karışımımın saçıma etkisi daha fazla olmuştu.Saçlarımın canlandığını hissediyordum ancak bu yağı uygulayınca hiç bir etkisini görmedim.Ayrıca saçı yağlandırıyor.Bir daha alacağımı hiç sanmıyorum :)

Çam Terebentin Yağı: Bu yağ aslında şampuanın içine iki-üç damla damlatarak uygulanıyor.Ancak ben bunun şampuanın yapısını bozduğunu düşünerek badem yağı,susam yağı,ceviz yağı ile birlikte karıştırarak saçıma uyguluyorum.Saça tek başına uygulanması kesinlikle tavsiye edilmiyor.Çam terebentin yağı saç dökülmelerini önlüyor,saçı besliyor.

Badem yağı: Saçı gürleştiren en önemli yağ badem yağı.Mutlaka her saç bakımı karışımıma bu yağı ekliyorum.Aynı zamanda saçı besliyor,parlaklık veriyor.

Tüm bu bakım ürünlerinin yanı sıra beslenmememizin de saç bakımımıza katkı sağlayacağını unutmayalım :) Öncelikle protein içeren ürünlerle beslenmek,bol meyve tüketmek,yeterince su içmek de saçlarımızın daha sağlıklı görünmesine katkı sağlayacaktır.

Evet çok uzun bir yazı oldu okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum başka yazılarda görüşmek üzere hoşçakalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder